Daripada hadis sahih Al-Bukhari yang bermaksud:

“Apakah amalan yang paling dicintai di sisi Allah SWT? Nabi menjawab, solat pada waktunya. Dia (perawi) bertanya lagi kemudian apa. Jawab Baginda, berbuat baik kepada kedua ibu bapa. Dia bertanya lagi kemudian apa. Jawab Baginda, jihad pada jalan Allah SWT”.

Solat merupakan tuntutan wajib bagi seluruh umat Nabi Muhammad SAW dan sebaik-baik solat adalah solat pada awal waktu. Utuhnya tiang agama seseorang dilihat kepada cara solatnya. Solat itu perlu kepada usaha untuk tidak sesekali meninggalkannya dan biasakan diri untuk solat di awal waktu. Hendak biasakan yang tak biasa itu mudah, namun daripada yang biasa untuk menjadi kebiasaan atau istiqamah itu tak mudah.

AMRU telah melancarkan satu laman sesawang khas untuk berkongsi waktu-waktu solat di Malaysia. WaktuSolat.com dapat membantu dan memudahkan seluruh umat Islam di Malaysia untuk mengetahui waktu solat di daerah masing-masing hanya di hujung jari.

AMRU bukan sahaja ingin mengembangkan perniagaan semata-mata. Namun, ingin menyelami jiwa para pelanggan dengan mengeluarkan produk yang dapat mendekatkan diri kepada pencipta.

WaktuSolat.com dibangunkan bersama oleh AMRU dan Exnano Creative. Layari WaktuSolat.com untuk mendapatkan berkaitan waktu solat di kawasan anda.


Kongsikan Artikel Ini

Eksklusif

Sejadah Tebal, Lembut & Selesa

Mampu menyerap tekanan ketika solat dengan sangat baik. Khususnya pada bahagian sendi seperti tumit kaki, lutut serta pada dahi.

Berkaitan


Berita

AMRU Menerima Bayaran Ansuran Mudah Patuh Syariah Menerusi Split

Konsep ‘Buy Now, Pay Later’ (BNPL) semakin popular dalam kalangan mereka yang gemar membeli secara online. Split salah satu platform yang menawarkan perkhidmatan pembayaran ansuran mudah..

Berita

Kongsi Pendapat Menerusi Siri KANTA

Banyak perkara yang bermain difikiran manusia saban hari. Masing-masing mempunyai sisi pandang yang berbeza mengenai sesuatu topik. Jadi, pihak AMRU cuba ketengahkan pandangan individu tersebut..

Berita

Important Announcement: Hari Raya Delivery Schedule

As Hari Raya approaches, we’re working hard to ensure that all your orders reach you in time for the celebrations. To help make this festive season as smooth and joyful as possible for..

Berita

AMRU x Artortoise: Kad & Sampul Raya Percuma Bertemakan Kesedaran Pandemik Covid-19

AMRU dengan kerjasama produksi kreatif Artortoise telah mengeluarkan kad dan sampul raya yang bertemakan barisan hadapan negara. Tema ini diterapkan dalam rekaan kad dan sampul raya keluaran AMRU..

Eksklusif

Sejadah Premium Untuk Orang Tersayang

Sejadah isian kapas asli yang hadir dengan dua warna premium sungguh memikat. Sulaman pada bahagian tepi sejadah pula memberikan sentuhan eksklusif.

Langgan Newsletter Percuma

Jadi orang yang pertama untuk mengetahui sebarang tawaran atau promosi dari kami. Daftar segera!