AMRU dengan kerjasama agensi kreatif Weeknd Chapter telah melancarkan siri video pendek yang bertajuk “KEMBALI”. Tujuan video pendek tersebut adalah untuk memberi kesedaran berkenaan solat yang menjadi tuntutan wajib kepada seluruh umat Islam.

KEMBALI adalah satu monolog dalaman seorang pemuda yang sering mengenangkan kisah lampau dirinya yang penuh dengan kemaksiatan. Dosa-dosa terdahulu menjadi bayangan yang mengikuti setiap langkah pemuda itu. Sampai suatu ketika, perasaan penat dengan segala keseronokan dunia mula timbul dalam diri. Akhirnya pemuda itu kembali mengingati Allah SWT dengan bersendirian mengadu nasib diri dan memohon keampunan kepada-Nya.

Pembikinan video KEMBALI adalah berbentuk siri video pendek, tujuannya adalah untuk memudahkan setiap masyarakat memahami konten yang ingin disampaikan. Pengisian kesedaran tentang solat dilihat mampu menarik minat masyarakat kerana setiap daripada kita sering alpa dengan keseronokan dunia sehingga mengabaikan tuntutan wajib solat lima waktu.

InsyaAllah semoga siri video pendek KEMBALI dapat memberi pengajaran kepada kita semua. Kembali mencintai Allah SWT dan berharap dicintai-Nya kembali.


Kongsikan Artikel Ini

Eksklusif

Sejadah Premium Untuk Orang Tersayang

Sejadah isian kapas asli yang hadir dengan dua warna premium sungguh memikat. Sulaman pada bahagian tepi sejadah pula memberikan sentuhan eksklusif.

Berkaitan


Berita

AMRU Memperkenalkan WaktuSolat.com

Daripada hadis sahih Al-Bukhari yang bermaksud: “Apakah amalan yang paling dicintai di sisi Allah SWT? Nabi menjawab, solat pada waktunya. Dia (perawi) bertanya lagi kemudian apa. Jawab..

Berita

Pra Lancar Floral Sajada Edisi Terhad Keluaran AMRU

Floral Sajada ini didatangkan dengan tiga pilihan warna iaitu warna Ivory Cream, Titanium Black dan Olive Green. Semua sejadah ini dihasilkan di Turki dengan mutu kerja yang sangat teliti dan kemas...

Berita

300 Utas Tasbih Diberikan Secara Percuma Sempena Syawal Finale Sale

Kemeriahan sambutan hari raya Aidilfitri pada tahun ini sungguh terserlah. Masing-masing berkongsi momen kegembiraan pulang ke kampung halaman, menziarahi keluarga dan macam-macam lagi di sosial..

Berita

Berjaya Memiliki Nama Domain Amru.com

Alhamdulillah, setelah melalui beberapa proses negosiasi, pada tahun lepas kami telah berjaya membeli nama domain amru.com dengan nilai yang tidak dapat didedahkan. Domain empat huruf ini telah..

Eksklusif

Sejadah Premium Untuk Orang Tersayang

Sejadah isian kapas asli yang hadir dengan dua warna premium sungguh memikat. Sulaman pada bahagian tepi sejadah pula memberikan sentuhan eksklusif.

Langgan Newsletter Percuma

Jadi orang yang pertama untuk mengetahui sebarang tawaran atau promosi dari kami. Daftar segera!